-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:38040 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

پنج حديث دربارة ثواب عزاداري امام حسين(ع) ذكر نماييد.

3: روايت اوّل: قال الرّضا(ع) : من تذكّر مصابنا و بكي لما ارتكب منّا كان معنا في درجتنا يوم القيامهْْ؛ (1)هر كسي مصيبت ما ائمه(ع) را متذكّر شود و به خاطر آن چيزهايي كه به ماشده ، گريه كند، در فرداي قيامت در بهشت با ما هم درجه خواهد بود.

روايت دوم: امام رضا (ع) : و من ذكّر بمصابنا فبكي و أبكي لم تبك عينه يوم تبكي العيون؛ (2) هر كس متذكّر مصائبي شود كه بر ما ائمه (ع) وارد شده است، سپس خود گريه كند و ديگران را نيز بگرياند، در فرداي قيامت كه چشم ها گريان هستند، چشم او گريان نمي شود.

روايت سوم: امام رضا (ع) فرمود: و من جلس مجلساً يحيي فيه أمرنا لم يمت قلبه يوم نوت القلوب؛ (3) هر كس در مجلسي بنشيند كه امر و حقّ با ائمه (ع) ، در آن مجلس زنده شود، قلبش در روزي كه قلب ها مي مير مند، نخواهد مرد.

روايت چهارم: در روايتي پدر علي بن حمزه از امام صادق(ع) نقل مي كند : انّ البكاء و الجزع مكروه للعبد في كلّ ما جوع، ما خلا البكاء علي الحسين بن علي (ع) فانّه فيه مأجور؛ (4) هماناگريه و زاري در هر جزعي براي انسان مكروه است ، سواي گريه براي حسين بن علي (ع)، كه عبد مأجور خواهد بود.

حديث پنجم: در روايتي پيامبر گرامي اسلام (ص) به فاطمه زهرا(س) فرمود: يا فاطمهْْ! كلّ عين باكيهْْ يوم القيامهْْ، الاّ عين بكت علي مصاب الحسين(ع) فإنّها ضاحكهْْ مستبشرهْْ بنعيم الجنهْْ؛ (5) اين فاطمه! هر چشمي در فرداي قيامت گريان خواهدبود مگر چشمي كه براي مصائب امام حسين(ع) گريه كرده باشد. همانا آن چشم، خندان است در حالي كه به او ، بشارت به نعمت هاي بهشت داده مي شود.

1.علامه مجلسي، بحارالانوار، ج 44، ص 278، باب ثواب البكاء علي مصيبهْْ ، ج اوّل .

2.همان، حديث اول.

3.همان ، حديث اول.

4.همان، ص 291، حديث 32.

5. بحارالانوار، ج 44، ص 293 ، ادامة حديث 37.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.